Rapoarte de țară cu privire la măsurile de protecție socială ale artiștilor independenți in perioada pandemiei - Marea Britanie (III)


REGATUL UNIT

Autor expert: Rod Fisher
Ultima actualizare: 12 septembrie

Împrumuturi guvernamentale și sprijin aferent culturii
Departamentul Digital, Cultură, Media și Sport (DCMS) a lansat un sistem de finanțare rambursabilă de 270 milioane GBP pentru a sprijini organizațiile culturale care pot demonstra importanța națională sau internațională, precum și pentru a demonstra că se pot angaja cu comunități locale.  Banii provin din pachetul de finanțare pentru arte de 1,57 miliarde GBP raportat anterior. Organizațiile vor putea aplica pentru un minim de 3 milioane GBP, cu o perioadă de rambursare de până la 20 de ani, cu o dobândă de 2% pe an. O „vacanță” de rambursare poate fi aplicată și în primii patru ani. Cererile vor fi evaluate inițial de către Arts Council England, British Film Institute, Historic England și National Lottery Fund, cu decizii luate de un comitet independent de recuperare a culturii care a fost înființat.

Printre alte anunțuri făcute de DCMS se numără un fond de 3 milioane GBP pentru locurile de muzică, dintre care multe sunt în pericol serios de închidere definitivă. Sprijinul suplimentar pentru finanțare include o sumă de 50 de milioane de lire sterline din Anglia istorică destinată reluării construcției și întreținerii siturilor de patrimoniu.

Impactul COVID-19 asupra locurilor de muncă și veniturilor din sectorul cultural
O altă dovadă a situației cumplite cu care se confruntă sectorul cultural include 400 de reduceri de locuri de muncă din Southbank Center din Londra (care cuprinde Royal Festival Hall, Queen Elizabeth Hall, Purcell Room, Hayward Gallery și National Poetry Library) . Southbank Center nu se așteaptă să se deschidă înainte de primăvara anului 2021. Uniunea de radiodifuziune, divertisment, comunicații și teatru(BECTU) a estimat că cel puțin 5.000 de locuri de muncă au fost pierdute în sectorul cultural până la sfârșitul lunii iulie. Teatrul comercial West End din Londra a fost deosebit de afectat, cu aproximativ 2.700 de concedieri și există temeri că unele teatre nu se vor redeschide niciodată. Teatrele din alte orașe, inclusiv Birmingham, Coventry, Newcastle on Tyne, Sheffield și Southampton, au fost, de asemenea, obligate să-și concedieze o parte din personal. Numărul pierderilor de locuri de muncă va crește probabil odată cu schema de urgență a guvernului - care prevedea inițial 80% din salariile lucrătorilor pentru a preveni ca companiile să le concedieze (reduse la 70% din august)  se termină la sfârșitul lunii octombrie. Deși locurile de artă spectacolului au reușit să se redeschidă din august, cerința de a respecta regulile de distanțare socială înseamnă că publicul nu poate depăși 20-25% din capacitate și, prin urmare, nu a fost viabil pentru majoritatea să facă acest lucru. În noiembrie, guvernul este programat să revizuiască numărul de patroni care pot fi admiși la teatre și săli de concerte, dar, cu excepția cazului în care restricțiile privind prezența sunt ușurate în mod substanțial pentru ca operațiunile lor să fie viabile din nou din punct de vedere financiar, este probabil ca majoritatea locurilor să rămână închise.   Într-adevăr, mulți nu intenționează să se redeschidă înainte de primăvara 2021.

Peste 15.000 de spectacole de teatru au fost anulate în primele 12 săptămâni de blocare, rezultând într-o pierdere de 300 de milioane de lire sterline din venituri la box-office, conform Comisiei parlamentare digitale, cultură, mass-media și sport. În dovezile prezentate Comitetului, unul dintre cei mai mari producători de teatru, Really Useful Group, a indicat că 27 din cele 31 de producții și turnee pe care le-a planificat pentru spectacole în Marea Britanie și alte 15 țări în 2020 au fost anulate sau amânate.

Potrivit Asociației Orchestrelor Britanice (ABO), membrii săi pierdeau peste 6 milioane de lire sterline în fiecare lună din cauza spectacolelor anulate. Peste 1.000 de muzicieni de orchestră independenți fuseseră expediați de ABO și un număr similar de muzicieni independenți se bazase pe schema guvernamentală de muncă independentă, dar acest lucru nu este disponibil pentru aproximativ 30% dintre artiștii interpreți. Sir Simon Rattle, regizor și dirijor al Orchestrei Simfonice din Londra, a subliniat că, chiar dacă ansamblurile muzicale scapă de închidere pe termen scurt, mulți se pot confrunta cu obstacole insuperabile pentru a rămâne solvenți pe termen lung.

Muzeele și galeriile sunt deschise, dar ...
Multe muzee și galerii importante s-au redeschis acum, dar restricțiile COVID-19 care duc la o reducere serioasă a numărului de vizitatori, orele de deschidere reduse, cerința de a face rezervări în avans pentru vizitele temporizate și închiderea cafenelelor și a magazinelor muzeelor ​​etc. având un impact serios asupra veniturilor lor. Conform The Art Newspapernumărul zilnic de vizitatori pentru Galeria Națională din Londra va scădea la aproximativ 3.000 în sezonul de vârf, comparativ cu media zilnică de 19.000 în vara anului 2019. Alte dovezi ale impactului pe care îl are pierderea de venituri din activități comerciale este ilustrată de Yorkshire Sculpture Park, care își ridică în mod normal 80% din venituri prin serviciile sale comerciale. Absența unor astfel de activități l-a împiedicat să readucă personalul înapoi și să nu aibă nevoie de personal pentru a putea redeschide.

Supraviețuirea organizațiilor mai mici este, de asemenea, în joc.
Nu sunt doar organizații culturale și organizații mai mari care se confruntă cu un viitor incert.   Un exemplu recent este cel al Earlyarts (Marea Britanie), care s-a închis după 18 ani de activitate ca rețea care a sprijinit profesioniștii din domeniul artelor și culturii, profesori și familii să se angajeze în activități creative cu copii foarte mici. Fondatorul său, Ruth Churchill Dower, a publicat recent o nouă carte - Creativity and the Arts in Early Childhood (Jessica Kingsley Publishers, Londra) - care analizează cercetarea din spatele creativității în primii ani ai copiilor și oferă modalități practice de a explora formele de artă, materialele și medii de învățare.

Critici asupra răspunsului
guvernului Guvernul Marii Britanii a fost criticat de personalități din sectorul cultural pentru ceea ce este considerat din ce în ce mai mult ca un răspuns la pandemia care a fost prea puțin și prea târziu. Mai mult, criticile nu s-au limitat la acest sector, Julian Knight, președintele Comitetului digital, cultură, mass-media și sport, avertizând că Marea Britanie riscă să devină „un pustiu cultural”.

Două evenimente culturale majore au început, dar nu la fel de normal
Între timp, două dintre cele mai mari evenimente culturale din Marea Britanie au fost prezentate într-o manieră foarte diferită decât de obicei.   BBC Proms, considerat a fi unul dintre cele mai mari festivaluri de muzică din Europa, a continuat într-o formă redusă, cu muzicieni care se distanțează social și au un public foarte limitat sau deloc în Royal Albert Hall.   Cel mai mare festival de stradă din Europa, Notting Hill Carnival a fost prezentat digital pentru prima dată în istoria sa de 54 de ani în weekendul de sărbători bancare de la sfârșitul lunii august. Peste 200 de evenimente au fost prezentate pe patru canale de difuzare.

Cercetări lansate privind impactul pandemiei asupra artiștilor performanți
Cercetări comune de la Goldsmiths, Universitatea din Londra și Universitatea din Buenos Aire  este de a investiga impactul pandemiei Covid-19 asupra artiștilor performanți. Dr. Cecilia Dinardi de la Institutul pentru creativitate și antreprenoriat cultural de la Goldsmiths și profesorul Ana Wortman de la Universitatea din Buenos Aires își propun să descopere modul în care politica culturală poate sprijini recuperarea artelor spectacolului în țările lor respective. Prin interviuri aprofundate, focus grupuri și ateliere de politici cu artiști performanți din Marea Britanie și Argentina, împreună cu analize secundare, proiectul va examina modul în care pandemia afectează lucrătorii culturali dintr-o perspectivă sociologică. Se va analiza strategiile pe care le desfășoară muzicieni, actori, dansatori și artiști de circ   pentru a stabili modul în care politica poate sprijini cel mai bine recuperarea sectorului.   (Informații suplimentare: c.dinardi@gold.ac.uk).

11 iulie

1.   Guvernul britanic a anunțat că va pune la dispoziție un GB suplimentar £ 1570000000 pentru sectorul cultural din Marea Britanie pentru a ajuta să facă față impactului crizei COVID-19 și Lockdown.   Aceasta va fi o combinație de subvenții și împrumuturi.  Dintre acestea, 189 de milioane de lire sterline vor fi pentru administrațiile descentralizate: 97 de milioane de lire sterline pentru Scoția, 59 de milioane de lire sterline pentru Țara Galilor și 33 de milioane de lire sterline pentru Irlanda de Nord. O sumă de 120 milioane de lire sterline a fost rezervată pentru proiecte de capital și 100 de milioane de lire sterline pentru muzee. Banii rămași vor fi împărțiți între împrumuturi soft (cGB 270 milioane GBP) și subvenții (cGB 880 milioane GBP). Deciziile privind alocarea acestora din urmă vor fi luate de guvern în colaborare cu Arts Council England, British Film Institute, Historic England și National Lottery Heritage Fund.

Anunțarea finanțării a venit în urma lobby-ului din partea sectorului cultural și creativ, care a avertizat cu privire la impactul grav asupra sectorului ca urmare a blocării. Instituții precum Royal Albert Hall, Teatrul Globe al lui Shakespeare și Teatrul Old Vic se numără printre cei care au declarat că sunt pe cale de închidere definitivă din cauza crizei. Deși salută pachetul de fonduri pentru salvare, rămân îngrijorarea că nu va fi suficient pentru a satisface toate nevoile sectorului, un punct recunoscut de secretarul pentru cultură Oliver Dowden, care a recunoscut că banii nu vor salva toate locurile de muncă culturale și creative, ci ar păstra „ bijuteriile coroanei ”din sector.

Între timp, regizorul Sam Mendes a creat un fond de urgență pentru practicienii de teatru. Subvenții unice de 1.000 de lire sterline vor fi disponibile pentru lucrătorii independenți de teatru printr-un nou fond pentru artiști de teatru . Practicanții independenți au suferit în special ca urmare a închiderii facilităților culturale.

2.   În urma preocupărilor majore din ultimii ani că disciplinele culturale au fost retrasă din programa școlară din Anglia ca urmare a introducerii examenului de bacalaureat în limba engleză (EBacc), există noi preocupări că muzica ar putea fi abandonată în întregime din programa școlară din Anglia va acorda mai mult timp elevilor școlari să ajungă din urmă cu materiile de bază engleză și matematică ca urmare a închiderii școlilor din cauza COVID-19. Vom urmări evoluțiile.

27 iunie

1. Cercetările pentru Creative Industries Federation , realizate de Oxford Economics, au prezis o catastrofă culturală, cu peste 400.000 de locuri de muncă pierdute în Marea Britanie din cauza măsurilor luate în timpul blocării COVID-19. Aceasta ar reprezenta unul din cinci locuri de muncă în sector. Se spune că industriile creative din Marea Britanie vor pierde 74 miliarde GBP în 2020, venituri de 1,4 miliarde GBP în fiecare săptămână.

2. The Music Venue Trust a avertizat că peste 90% din localurile de muzică de la nivel local se confruntă cu închiderea definitivă înainte de sfârșitul lunii septembrie 2020. A cerut guvernului să injecteze 50 de milioane de lire sterline pentru a preveni acest lucru și, de asemenea, o reducere a TVA la vânzarea biletelor pentru următorii trei ani pentru a facilita recuperarea. Astfel de locații contribuie la 5,2 miliarde de lire sterline pe care industria muzicală din Marea Britanie le generează anual.

3. În contextul pandemiei, secretarul pentru cultură al guvernului Regatului Unit, Oliver Dowden, a înființat un grup de lucru pentru reînnoirea culturală pentru a identifica modalități creative de a face ca sectoarele culturale, de divertisment, de difuzare, sport, evenimente, turism și ospitalitate să funcționeze din nou. Dowden conduce echipa de lucru cu opt membri, care va căuta, printre altele, să:
- identifice orientări care pot fi elaborate în conformitate cu cerințele guvernamentale de sănătate pentru a permite sectoarelor să fie în siguranță adecvate atunci când sunt redeschise;
- să dezvolte soluții, inclusiv digitale, pentru a stimula revenirea operațională a sectoarelor;
- facilitarea accesului la miniștri ai părților interesate din sectorul cheie

Grupul operativ include Sir Nicholas Serota, președinte al Arts Council England; Mark Cornell, director executiv al Ambassador Theatre Group Europe; Lord Grade, fost președinte al BBC și Independent Television; și Neil Mendoza, antreprenor, editor și filantrop, fost fost comisar pentru Anglia istorică. Mendoza va fi comisar pentru recuperarea și reînnoirea culturală.

Secretarul pentru cultură a fost criticat de Julian Knight, președintele Comitetului digital, cultură, mass-media și sport, printre alții, pentru ceea ce este considerat compoziția nereprezentativă a grupului operativ.

4. Arts Council England (ACE), împreună cu Crafts Council, a distribuit pachete de activități unora dintre copiii și tinerii care au cea mai mare nevoie de sprijin în timpul blocării COVID-19. Pachetele de artă și meșteșuguri „Să creăm” conțineau materiale de artă, un album și un pachet de activități proiectat de profesoara de artă Andria Zafirakou, câștigătoare a Premiului Global pentru Profesori 2018.   Inițial, 25.000 de pachete erau distribuite prin intermediul organizațiilor ACE și partenerilor locali, autorităților locale și organizații caritabile.

5.   Se aștepta ca galeriile comerciale să se deschidă în iunie, cu condiția să respecte regulile de distanțare socială și vizitatorii să facă o programare. Există o indicație puternică că muzeele și galeriile publice se vor redeschide în iulie, sub rezerva asigurării respectării regulilor de distanțare socială, având în vedere că au un număr mult mai mare de vizitatori. Cu toate acestea, există îngrijorarea că membrii publicului ar putea întârzia să se întoarcă dacă unele dintre facilitățile pe care muzeele le oferă în general nu sunt accesibile, în timp ce scăderea numărului de infecții cu COVID-19 a fost mai lentă decât se spera.

6. Anglia istorică a lansat un fond de intervenție de urgență pentru a ajuta organizațiile de patrimoniu să supraviețuiască impactului pandemiei și să se pregătească pentru recuperare. Accentul este pus pe meșteșugari calificați și întreprinderi mici de patrimoniu, cu subvenții de până la 25.000 GBP pentru a aborda dificultățile financiare și până la 50.000 GBP pentru proiectele care urmăresc reducerea riscurilor în patrimoniu.

18 aprilie

Arts Council England a lansat două fonduri de urgență pentru a sprijini artiști individuali și organizații culturale independente, inclusiv muzee și biblioteci, în timpul crizei COVID-19. Pentru a elibera bani pentru aceste fonduri, ACE și-a suspendat unele dintre fluxurile de finanțare existente. Trebuie să rețină în jur de 57 de milioane de lire sterline, reprezentând peste 50% din bugetul său de finanțare a proiectului de loterie națională pentru 2020/21, precum și să oprească programul „Dezvoltarea practicii dvs. artistice”. Intenția este de a proteja cât mai mult din ecologia culturală a Angliei. Un fond suplimentar de urgență, în valoare de 90 de milioane de lire sterline, va fi, de asemenea, lansat în curând pentru a sprijini organizațiile naționale de portofoliu ale Consiliului, adică clienții finanțați mai regulat. În general, astfel de organizații depind de niveluri ridicate de venit câștigat, care a încetat din cauza anulării forțate a spectacolelor de artă, a expozițiilor și a închiderii locurilor. ACE lucrează, de asemenea, pentru a se asigura că măsurile de urgență pe care Guvernul le ia pentru întreprinderi sunt relevante pentru sectorul cultural.

Între timp, BBC a lansat un proiect „Cultură în carantină ”, cu sprijinul ACE, pentru a aduce artele și cultura în casele oamenilor în timp ce publicul este blocat. Acestea evidențiază programele BBC de la televizor, radio și rețelele sociale în domenii precum muzică, dans, teatru, expoziții, film, literatură, arhitectură etc. închiderea facilităților culturale.

30 martie

Împreună cu sectoarele de călătorii și ospitalitate, sectorul cultural este considerat deosebit de vulnerabil în timpul crizei COVID-19. Producțiile de teatru, concertele, expozițiile, prezentările de filme, festivalurile și alte evenimente din Marea Britanie au fost anulate sau amânate deoarece teatrele, sălile de concerte, cinematografele, muzeele, galeriile și alte locuri / evenimente au fost forțate să închidă. O analiză realizată de Arts Professional sugerează că închiderea locurilor ar putea costa sectorul mai mult de 1 milion de lire sterline pe zi din pierderea veniturilor. Aceasta s-a bazat pe un sondaj de sondaj al locurilor publice și comerciale din Londra și din regiuni.

Atât Asociația Muzeelor ​​Independente (AIM), cât și Asociația Muzeelor ​​și-au exprimat îngrijorarea cu privire la impactul asupra muzeelor, AIM subliniind că multe muzee independente au doar rezerve limitate, iar criza le amenință supraviețuirea. 

Cancelarul Fiscului a recunoscut că sectorul cultural va fi unul dintre cei grav afectați de impactul virusului și a promis măsuri de sprijin în valoare de 330 miliarde de lire sterline pentru întreprinderi, inclusiv cele din sectorul creativ și cultural. Aceasta va include împrumuturi, scutiri de la ratele de afaceri pentru o perioadă și, în mod semnificativ, plata companiilor de până la 80% din salariile angajaților timp de trei luni, dacă nu fac disponibilizarea personalului. Se înțelege că British Actors Equity a solicitat cancelarului să includă interpreți și manageri pe contracte standard care să fie incluse în schema guvernamentală de păstrare a locurilor de muncă.

S-a exprimat o îngrijorare deosebită cu privire la poziția lucrătorilor independenți, care reprezintă aproximativ 40% din forța de muncă creativă și culturală. Președintele Comisiei parlamentare digitale, cultură, mass-media și sport a solicitat secretarului pentru cultură să indice ce asistență financiară ar fi acordată lucrătorilor independenți din sector. Ulterior, cancelarul a promis lucrătorilor independenți din sector că vor avea dreptul, timp de trei luni, la 80% din câștigurile lor lunare medii din ultimii trei exerciții financiare, dar cu un plafon de 2.500 GBP pe lună. 95% dintre profesioniștii independenți din toate domeniile vor fi acoperiți de acest acord. Cu toate acestea, întrucât este nevoie de atât de multă muncă, există îngrijorări că calculele de plată ar putea dura câteva săptămâni sau luni înainte ca banii să fie introduși în conturi bancare.

Pe 25 martie, Arts Council England a lansat un pachet de ajutor de urgență de 160 de milioane de lire sterline pentru organizații creative și artiști. Pachetul include 20 de milioane de lire sterline special pentru artiști și profesioniști individuali. British Film Commission (BFC) a confirmat că lucrează îndeaproape cu British Film Institute (BFI), guvernul britanic și partenerii săi din industrie pentru a atenua impactul perturbării copleșitoare a sectorului cauzată de pandemia COVID-19. Pe 24 martie, BFI a anunțat un nou parteneriat cu Film and TV Charity pentru a crea un nou fond COVID-19 Film and TV Emergency Relief Fund. Înființat cu o donație de 1 milion de lire sterline de la Netflix, noul fond va oferi ajutor de urgență pe termen scurt lucrătorilor activi și independenților din Marea Britanie care au fost afectați direct de pandemia de coronavirus.

În plus, Societatea Autorilor a înființat un fond de urgență de 330k pentru autorii afectați de COVID-19. Fondul este în colaborare cu Author's Licensing & Collection Society, English PEN, Amazon UK, Royal Literary Fund și TS Eliot Foundation. Este destinat scriitorilor, poeților, traducătorilor, ilustratorilor și jurnaliștilor.

 

sursa

https://www.culturalpolicies.net/covid-19/country-reports/uk/

 


 

Comentarii

Postări populare