Scrisori intarziate - Calea spre mine insumi
2014, 29 iulie, Strasbourg
Asta este o poveste, care, se intinde pe
mai multe zeci de ani, in ceea ce ma priveste. In sine, aceasta poveste se
intinde pe mai multe mii de ani si se pierde undeva in negura inceputurilor
sociale ale omului. Independent, insa de varsta sociala a lui homo sapiens,
opera initiatica se intinde pana la urma intr-un timp si spatiu nedeterminat
pentru puterea noastra de intelegere si cuprindere. Pot sa imi inchipui, doar,
aceasta dezvoltare in spatiu si timp, daca pozitionez totul pe matricea
idee-creatie-existenta-perceptie.
E vorba, pe de-o
parte de idee-creatie-existenta-perceptie in sine si tot acest proces care mi
se intampla doar mie(sau fiecaruia dintre noi). Fac aceasta delimitare inca de
la inceput ptr ca exista o sumedenie de nuante, de teorii legate de acest
subiect. Se spune chiar ca (testul pisicii lui Schroedinger)-l-ai intalnit nu
intamplator si in Stargate- daca un eveniment nu este perceput de nici o
constiinta, e foarte posibil ca el sa nu fii existat. Spun ca e foarte posibil
din doua motive : o data ptr ca eu nu sunt convins intru-totul de aceasta
teorie ptr ca astfel, oarecum, negam existenta Big-bang-ului si vrand-nevrand
nu am cum sa imi depasesc total existenta, in care spiritul imi este
fundamental influentat de perioada de evolutie generala a umanitatii, in care
am trait, iar asta poate sa fie, la un moment dat un pacat obiectiv sau o sursa
fireasca, pana la urma de erori de apreciere. Iti scriu
despre lucrurile astea, in primul rand ptr ca ma intereseaza in mod special
acest domeniu. In al doilea
rand, rezulta, o idee care ea in sine merita discutata la un moment dat si
anume ca libertatea corecta ca si aplicatie practica are nevoie de niste
circumstante care nu sunt la indemana tuturor. Teama, prejudecatile si lipsa de
incredere creeaza un ambient destul de toxic ideii de libertate, repet, corect asezate
in « pagina » vietii. Putem spune ca teama este un atentat la
libertate sau pana la urma la propria libertate ? Eu cred ca da. De ce
toate astea ? E simplu...ptr ca ne dorim sa stim, cine suntem, de unde
venim, spre ce ne indreptam, care este menirea noastra aici, daca e bine sau
rau ceea ce suntem, ceea ce ni se intampla sau ceea ce faptuim sau gandim si
comunicam. Incercam astfel sa ne deschidem perceptia, ptr ca, de fapt perceptia
este problema. Existenta noastra, realitatea, ceea ce este palpabil si ceea ce
este intuibil este doar o problema de perceptie. Si atunci, mai degraba ma uit
spre interior, sa vad ce anume nu este in regula, unde anume trebuie sa ma
perfectionez si sa imi maresc, pe cat posibil capacitatile de perceptie, de
sesizare a unei bucati cat mai mare de realitate daca se poate cat mai
obiectiva, cu toate ca am inceput sa am mari retineri in a categorisi
realitatea doar la nivel pur obiectiv. Spre exemplu : ce vedem cu simtul
vederii ? cu ochii ? vedem, in primul rand o realitate, care la
nivelul retinei, sunt studii in sensul asta, lumea este doar un soi de gri,
nici macar alb-negru. Creierul preia informatia si coloreaza imaginile intr-un
spectru limitat. Iar spectrul limitat de culori este , de fapt lumina. Noi ceea
ce vedem este lumina in diverse forme sau culori, avand ca si
« designer » creierul, spectrul solar. Daca , cu ajutorul
instrumentelor de specialitate putem delimita acest spectru vom constata la
dreapta acestuia, un spatiu gol, dinaintea rosului. Daca asezam acolo o
lentila, iar in focarul acestei lentile punem o bucata de fosfor, spre exemplu,
acesta se aprinde. Asta dovedeste, printr-o experienta simpla, existenta
culorilor si energiei din infrarosu, zona imperceptibila ptr perceptia noastra
normala. Daca mergem la stanga spectrului solar si in zona imediat alaturata
punem un paravan si in imediata lui apropiere o placa unsa cu o solutie de cianura
de potasiu, vom constata cum aceasta placa se va lumina sub actiunea razelor
ultraviolete, pe care, iarasi, nu le putem percepe, in mod normal. Alt
exemplu : ce auzim cu simtul auzului ? cu urechile ? Auzim doar
sunetele din aer, in primul rand datorita oxigenului care este vibratoriu si
bun conducator de unde vibratorii si auzim, iarasi limitat intr-o plaja intre
32 si 36000 de vibratii pe secunda,iar in natura(inclusiv in cosmos, unde nu
exista gaze vibratorii si unde, iarasi fenomene certificate stiintific exista
asa zisa muzica a sferelor) se produc vibratii, atat mai joase cat si mai
inalte decat cele percepute de urechea si creierul nostru in mod normal. Apoi electricitatea,
care, pana la urma este tot vibratorie, in spatiul eteric insa, iarasi
imposibil de perceput ptr ca undele eterice ale electricitatii sunt de la
1.046.000 pana la 35 de milioane de vibratii pe secunda.
Noi, ceea ce
percepem din electricitate este, de fapt, blocajul acestei unde vibratorii,
printr-un filament de bec, la care sesizam faptul ca unda aceasta vibratorie e
purtatoare de energie, deci de lumina si sesizam aprinderea filamentului. Pana
in prezent se cunosc peste 63 de categorii de vibratii, din acestea noi
percepand doar 8 categorii. Ca si cu dimensiunile. Am ajuns sa percepem si mai
ales sa pricepem tridimensionalitatea. Dar ce te faci cand afli ca matematica
cuantica a descoperit, prin calcule ca, de fapt, in universul inconjurator sunt
nu mai putin de 64 de dimensiuni ? E logic, in circumstantele prezentate,
faptul ca daca perceptia este limitata atunci si existenta este limitata, ca si
imaginea despre creator sau idee. Mai mult decat atat. Din fericire, suntem la
capatul, de jos, al unei perioade si ma refer aici la perioada incepand cu
prima revolutie industriala inceputa in Anglia la inceputul secolului XVII,
deci mai bine de 4 secole de gandire profund materialista care s-a indepartat
prea tare de spiritual si transcedental si care, dealtfel ne-a indepartat si
mai tare, decat in mod obisnuit, de ceea ce numim perceptie extra-senzoriala(al
6-lea simt) sau profunzime spirituala. Dintr-o alta perspectiva si ea la fel de
limitata, ne raportam, in cel mai bun caz la vreo 9000 de ani de istorie
cunoscuta, practic de la Potop incoace. Dar homo sapiens – sapiens, adica forma
actuala de evolutie a rasei noastre are o vechime de aproape 40.000 de ani si
astfel trei sferturi de istorie ne este total necunoscuta. Chiar si in aceasta
istorie sa-i spunem cunoscuta am lasat deoparte din motive religioase, din
motive sociale si de asa zisa dezvoltare, toate invatamintele asa zis pagane pe
care inaintasii nostrii ori le-au distrus ori le-au ascuns, iar asta se
intampla inclusiv in zilele noastre si ma refer aici la biblioteca din
Alexandria, care atat cat a mai ramas este pusa la « pastrare » de
mai multe secole in subsolurile Vaticanului. In mare masura, ne raportam la 3
mari religii monoteiste si uitam 20000 de ani de religie shamanica. Cand
Galileo Galilei a vorbit despre faptul ca pamantul este rotund a fost acuzat de
erezie. Cand Issac Newton a vorbit despre legea gravitatiei a fost aspru
criticat. Cand Albert Einstein a deschis « cutia » teoriei
relativitatii mai marii lumii stiintifice au fost indignati. Toti au fost la
vremea lor declarati oculti. Toti la vremea lor au practicat ocultismul. Nu
exista minuni asa cum nu exista rau sau bine. Totul e pe dos.
2014, 13 august,
Strasbourg
Asa cum ti-am mai
spus, exista un grup de cai ce comunica reciproc si care am ales sa ma duca
spre initiere, spre inaltare si cunostiinte si spre a ma apropia de D-zeu. Este
calea mea si nu poate semana cu nici o alta cale. Am simtit si am inteles ca
este cea mai potrivita ptr mine. Astfel incerc sa invat sa primesc ca mai apoi
sa invat sa daruiesc.
Intrebari ca
« de unde venim ? », « unde ne indreptam ? »,
« care e scopul existentei ? », « de ce ne
nastem ? », « de ce murim ? » mi le-am pus inca din
adolescenta.
Intr-o vreme am
considerat ca a deveni un om cultivat, adica a iti face o slefuire culturala
prin cunoasterea a cat mai multor opere valoroase din literatura, muzica,
filosofie, teatru, film, create de oameni, reprezinta alfa si omega cunoasterii
existentei. Nu intelegeam atunci unde si cand am sau e nevoie de aceasta
cunoastere. Si mai ales, nu am reusit sa duc pana la un capat firul
intrebarilor mele. Ulterior mi-am dat seama ca, pe de-o parte este doar un prim
pas catre mantuire (nu aveam acest scop atunci) si pe de alta parte reprezinta
doar o constructie formala, nu mai putin importanta insa, o forma care trebuie
sa contina fondul si practic un exercitiu de identificare a valorii si de
asimilare a ei. De fapt valorile culturale ale acestei lumi sunt pana la urma
experientele personale ale unor fiinte speciale, in marea lor majoritate
artisti, care au transmis, de-a lungul istoriei intr-un fel sau altul mesajul
divin catre omenire. Ei practic au « captat » informatia revelata de
la D-zeu, prin ceea ce numim in general ca fiind inspiratia si au dat-o mai
departe prin « datul » lor si prin capacitatile dobandite in timpul
vietii. Practic matricea
inspiratie(divin)-cunostiinte(intelegere)-transmitere(menire) sta la baza
intregii creatii umane. Acestea pot fi traduse, constat acum, si in dobandirea
calitatii de a primi (inspiratie-cunostiinte) dar si in dobandirea calitatii de
a darui (transmitere). A urmat, o treapta superioara. Ea a insemnat ptr mine
cunostiinta cu francmasoneria. Francmasoneria de-a lungul istoriei sale a
parcurs, in sens colectiv, mai multe stadii de evolutie. Nu discutam acum
despre stadiul operativ, despre acei extraordinari zidari ai evului mediu care
au construit adevarate miracole arhitectonice care sunt marea majoritate a
catedralelor si domurile europene. Ma refer mai mult la ceea ce s-a intamplat
dupa trecerea ordinului din operativ in speculativ, de la nivelul unei bresle
profesionale la nivelul speculativ cel al manifestarii ezoterice a confreriei,
din momentul scrierii constitutiilor si landmarkurilor pastorului Anderson.
Francmasoneria a
avut cateva stadii de dezvoltare. La inceput persecutata si restransa, apoi
iesita la lumina, a inceput sa se dezvolte atat de mult incat la un moment
dat(sfarsitul de secol XIX) se poate spune ca conducea lumea. Ulterior
influenta ordinului a scazut atat de mult incat astazi, francmasoneria nu mai
reprezinta forta conducatoare a lumii ca in urma cu 150 de ani, de pilda, ci
doar o confrerie adeseori formala, cu destinatii si scopuri mai degraba
umanitare sau in cel mai rau caz functioneaza ca o « cooperativa
economica ». Cu toate astea, insa, francmasoneria mi-a deschis drumul
catre ezoterism, catre tot ce inseamna spiritual si viu. Cu toate astea
francmasoneria mi-a deschis multe drumuri pe care ulterior am inceput sa
descifrez. Pentru ca, totusi, francmasoneria, prin reprezentatii ei si-a
pastrat o influenta destul de puternica si mai ales si-a pastrat rolul interior
de fratie in sensul cel mai direct al cuvantului. Recent, dupa o analiza
« la rece » mi-am dat seama ca, in pofida utilitatilor ei,
francmasoneria nu ma ajuta sa raspund la acele intrebari si atunci am mers mai
departe. Am cauta in yoga, in zen sau budo-zen, in
reiki si samanism. In nici una din acestea nu m-am simtit confortabil, asezat
corect, exact pe ceea doresc, parca nu imi gaseam locul. Pentru ca yoga si zenul sunt cai pe care atingi
maiestria doar daca ai constitutia spirituala a unui oriental sau extrem-oriental.
Asta este parerea mea. Intalnind cabala si tarotul deodata m-am deschis la
maximum si am primit tot ceea ce aveam nevoie. Cel putin am simtit potentialul.
Tarotul cabalistic este o modalitate de a afla si a ordona posibilele
viitoruri, fiind mai mult decat divinatie, chiar as putea spune o filosofie a
simturilor si conectarii transcedentale, iar cabala este o « cheie »
ptr cunoastera creatorului si a universului , mai puternica si mai completa
decat toate religiile care i-au urmat. Cabala este o stiinta a spiritualului,
este o stiinta a capacitatilor umane si a lumilor ascunse. Cabala este o cale
catre tine, catre cunoasterea si slefuirea eului in sensul raportarii si
apropierii de creator, este deasemenea o cale de intelegere si mai apoi de
exercitare a constientei apartenetei la un tot unitar ce reprezinta umanitatea
in sensul in care toate spiritele vii umane ale acestei planete sunt de fapt
conectate, iar sensul inaltarii pe de-o parte presupune a darui pe orizontala
catre semenii tai, iar pe de alta parte de a « intoarce » darul catre
creator si deopotriva in a te raporta-darui-inalta catre calitatea numita
creator. Din toate acestea rezulta o ingemanare de ganduri, dorinte,
mentalitate si actiuni ce se refera in egala masura relatiei cu creatorul, a
relatiei cu semenii si a relatiei cu propria persoana, asezate atat la nivel
spiritual in sensul cel mai inalt al cuvantului dar si la nivelul vietii
cotidiene in sensul cel mai simplu si concret al cuvantului. Daca vrei o
concluzie, cabala este o stiinta a vietii din toate punctele de vedere si ceea
ce mi se pare definitoriu in sensul ca face diferenta fata de alte cai de
initiere, fata de toate religiile cunoscute si fata de orice manifestare legata
de dezvoltare personala este faptul ca este lipsita de orice dogmatism, este
lipsita de orice forma de prozelitism si nu are interese economice de nici un
fel.
La modul general,
pot sa mai spun despre cabala ca ea de multe ori si in necunostiinta de cauza
este asimilata cu cultura iudaica. Cel care « pastoreste »
actualmente cunoasterea si raspandirea invataturilor cabalei prin institutul
Bnei Baruch, Michael Laitman, spune ca relatia intre cabala si iudaism este una
amnezica, in sensul in care iudaismul nu era necesar atata vreme cat poporul
evreu avea la dispozitie invataturile cabalistice cu mult inainte de Moise.
Cabala NU ESTE o religie. Nu are locuri si obiecte de cult. Nu presupune
miracole si nu promite vreun rai sau nu ameninta cu iadul. Nu este o business
de dezvoltare personala ptr ca nu promite nimic si nu cere nimic. Nu exista
juraminte sau legaminte, nu exista drepturi si obligatii. Urmezi cabala in
primul rand daca esti curios sa o intelegi, apoi daca ti-o doresti si mai apoi
daca reusesti sa iti depasesti performantele prin intelegerea si insusirea ei.
Sunt departe de o intelegere plenara a cabalei. O studiez de mai putin de un
an. Am sa o mai studiez individual ,probabil, pana la sfarsitul acestui an, nu
ptr ca m-ar obliga ceva sau cineva dar asa mi se pare mie corect ptr ca dupa
aceea am nevoie de un grup. Interconectarea este esentiala in cabala. Traseul
invataturii calitatii de a primi si de a darui fie semenilor fie creatorului se
poate face doar in comunitatea potrivita dorintelor tale. Cand am sa ajung
acasa am sa caut sa imi aleg comunitatea potrivita si in ceea ce priveste
cabala si in ceea ce priveste francmasoneria. In scrisorile ce vor urma ,in
acest ciclu am sa iti scriu despre actualele mele concluzii si am sa iti
prezint, succint ceea ce inseamna prorpiu-zis invatatura cabalei asa cum o stiu
eu in acest moment, despre o istorie secreta a omenirii, cate ceva despre
francmasonerie sau spiritualitate in general si mai ales am sa incerc sa
relevez faptul ca, pana la urma orice cale de intiere duce in accelasi loc si
spune mai mult sau mai putin diferit acelasi lucru. Pana atunci insa am
declaratia unui om care face parte din top 5-ul gandirii mondiale actuale si
anume profesorul Ervin Laszlo filosof al stiintei si al teoriei sistemelor,
autor a 75 de carti legate de teoria evolutiei si care spune asa, in
introducerea cartii lui M.Laitman, Cabala revelata, printre
altele : »dezvaluirea Cabalei ca un autentic mod de instruire este de
importanta unica. Ne ajuta sa recastigam constienta intelepciunii pe care
stramosii nostrii o posedau si pe care noi am uitat-o. » si la randul sau
il citeaza pe Einstein : »problemele importante cu care ne confruntam
nu se pot rezolva la acelasi nivel de gandire folosit ptr crearea lor ».
2014, 27 august, Basel
Mai bine de doua
milenii de religii monoteiste. In trecutul acestora si declarate de acestea
pagane si eretice in jur de sapte milenii de religii politeiste. Cam de 9000 de
ani se deruleaza istoria cunoscuta. Mai exact de la ultimul potop incoace.
Istoria insa ne spune ca omul, in starea lui de evolutie actuala adica homo
sapiens-sapiens are vreo 40 de milenii de existenta. Deci avem cam trei
sferturi de existenta, oarecum necunoscuta, atunci cand , se pare ca
shamanismul a fost religia preponderenta daca ar fi sa ne luam dupa Mircea
Eliade. Omul este insa dependent in mare
masura de epoca in care traieste. Astfel mi se pare potrivit sa incep prin ceea
ce suntem noi din punct de vedere religios. Mai intai am sa incerc sa iti
argumentez faptul ca religia crestina, in ansamblul ei este o sinteza intre
cabala, ezoterism antic (pagan), iudaism si budism. Am sa ma refer la cateva
exemple fundamentale ptr ca timpul si spatiul nu imi permite mai mult. Una
dintre cele mai mari sarbatori ale crestinismului este craciunul, 25 decembrie,
nasterea lui Iisus. Se pare ca ,mai degraba, aceasta zi este un simbol decat
celebrarea in sine a zilei de nastere a mantuitorului (care, se pare, de fapt,
e nascut undeva prin martie cnf. manuscriselor de la marea Moarta). In primul
rand sarbatoarea craciunului, in forma actuala, nu este mai veche de 200 de
ani. Apoi, asemenea ca si Iisus s-au mai nascut pe 25 decembrie: Mitra
nascut in staul pe 25 decembrie, Krishna ,zeitate mesopotamiana,nascut la cca.
3227 bc, Buddha nascut din fecioara Maya, nascut la cca. 550 bc. Horus, zeitate
egipteana, era supranumit « mielul lui D-zeu » a fost crucificat, a
fost mort 3 zile, dupa care a inviat. Ioan Botezatorul care se pare ca ia fost
var lui Iisus (se pare ca amandoi ,pe linie materna, au descendenta levitica,
adica sunt urmasi ai regelui David) s-a nascut dintr-o fecioara.
Ideea centrala a
crestinismului si invataturilor lui Iisus este iubirea aproapelui.
Printul Sighartha
Gautama, cel cunoscut apoi ca Buddha (iluminatul) a generat o invatatura, inca
cu 500 de ani inainte de Iisus, budismul mahayana, sau iluminarea ptr cei
multi, care considera ca la iluminare are dreptul si poate ajunge orice fiinta
umana, la care se adauga dragostea si compasiunea fata de orice fiinta umana deasemenea.
In cabala, in intreg arborele genealogic al transmisiei acestei invataturi,
incepand de la Avraam patriarhul si in linie directa pana la rav Michael
Laitman, actualul presedinte al Bnei Baruch, institutie ce popularizeaza
invataturile cabalei, linie care are aproape 6000 de ani de existenta si e
dovedita istoric prin documente, una dintre invataturile de baza este
interconectarea intre cat mai multe fiinte umane, in sensul in care fiecare
daruieste celorlalti, astfel binele comun generand binele si placerea proprie
cu conditia sa se ajunga la o masa critica. Faptul ca religia crestina este o
religie de sinteza, cum de altfel sunt toate religiile monoteiste actuale se
datoreaza in primul rand apostolului Pavel care a initiat crestinismul
elenistic si care, de fapt nu l-a cunoscut pe Iisus. Dealtfel denumirea de
Hristos este traducerea greaca a cuvantului Mesia. Este o traducere fortata ptr
ca, de fapt, Mesia, in limba iudaica inseamna in mod strict un lider politic
care, prin forta, duce poporul evreu la libertate. Mesia era asadar
eliberatorul si nu invatatorul.Iar la evrei, in acea perioada intre religie si
politica nu era nici o diferenta. Din acest motiv, in tot Noul testament
cuvantul mesia este pronuntat de maximum doua, trei ori.
Apoi si cu asta
inchei, despre abuzul facut la sinodul de la Niceea din 425 atunci cand au
ramas doar 4 evanghelii « oficiale » celelalte fiind considerate
eretice, prin distrugerea si vanarea ramurei crestinilor gnostici fiind de
asemenea considerati eretici (istoria razbunandu-i pe acestia in 1947 prin
descopeririea manuscriselor de la Qumran) si deasemenea eretizarea
nestorianismului. Astea sunt, zic eu cateva argumente suficiente prin care, pe
de-o parte argumentez ideea de religie de sinteza si prin care argumentez ideea
de « cosmetizare » pe alocuri condamnabila as spune eu, fata de ideea
de Iisus si fata de invataturile lui. Biserica crestina pe de-o parte a distrus
si ascuns toata mostenirea civilizatiilor antice sau « pagane », iar
pe de alta parte s-a inspirat de multe ori din invataturile « puse la
pastrare »(in subsolurile Vaticanului sunt 45 de km de biblioteca, se pare
,in mare parte cu ceea ce a ramas din biblioteca din Alexandria, distrusa de
crestini) dovedind in acest fel valoarea scrierilor antice si mai ales dovedind
pana la urma faptul ca acea cale de mijloc propusa de Buddha, acea
universalitate si reciprocitate descrisa in cartile cabalistice si acel
ecumenism religios promovat indeosebi de papa Ioan Paul al II-lea sunt, e
drept, diverse cai, dar care ajung la acelasi rezultat si se refera la un unic
creator. Daca ar fi sa punem cap la cap toate miscarile religioase ale
ultimilor 3 milenii, in mare, din punctul meu de vedere, lucrurile sunt in
felul urmator :
- Incerc sa fac o delimitare intre Creator,
credinta, religie si biserica.
- Creatorul este
o calitate si nu o entitate personificata. Creatorul este in primul rand ideea
si visul creatiei sale si mai apoi este suma creatiei sale. Creatorul nu poate
fi rupt de creatia sa si nici creatia nu poate fi rupta de creator. Ceea ce
reprezinta in realitatea relativa creatorul si creatia sa se mai numeste si
natura. Subiectul este foarte vast si el are o serie de profiluri si
interpretari care ii confera o larga necesitate de reflexie si explicatie, pe
de-o parte si o imensa zona de necunoscut si ambiguu pe de alta parte.
- Credinta este
modul de perceptie a unui individ in functie de educatia, cultura, traditia
insusita, timpul in care traieste si in functie de aceste perceptii alege
deliberat si,sau manipulat niste valori spirituale la care adera si prin care
isi traieste existenta pamanteana. Acest proces este unul personal si unic,
deci subiectiv si astfel credinta este una profund intima, ba mai mult,
consider ca astfel creatorul sau indiferent cum am fost educati sa ii spunem se
afla in fiecare dintre noi si la propriu si la figurat.
- Religia, luata
in ansamblu ca si fenomen de care omul a avut, are si va avea nevoie de-a
lungul existentei sale este o suma de cai spirituale lasate de iluminati,
invatatori, oameni ce au primit calitatea de a darui si care au impartasit
cuvantul creatorului in sufletul creatiei sale cu scopul inaltarii spiritului
comun al umanitatii in prefacerea lui catre creator. Religia are legatura
directa cu creatorul prin iluminati(initiati), are deasemenea legatura directa
cu credinta in forma ei personala si profund intima si are o legatura de forma
si fond cu biserica, legatura distorsionata in multe privinte si corupta in
cele din urma, nu neaparat prin reprezentantii ei ci datorita sistemelor de
organizare. Si aici nu ma refera doar la o religie sau alta, ma refer la
principiul tuturor religiilor.
- Biserica,
iarasi nu una anume ci toate luate in ansamblu, de la templele si preotii lumii
antice si pana la pastorii moderni ai bisericilor experimentale actuale,
inclusiv la gestionarii diverselor cai de dezvoltare personala ce se manifesta
in ultima vreme, este o forma, din pacate, distorsionata de administrare atat a
religiei cat si a credintei. Cei mai multi oameni ce au ales calea reprezentarii
spirituale a creatorului printre oameni au fost corupti de pasiuni si
indeletniciri mai degraba umane decat divine. Din pacate ei au ales mai degraba
manifestarea personala a dorintei de putere, naturala pana la urma firii umane,
si mult mai putini au ales indeletnicirea de a imita si continua stradania
invatatorilor, devenind astfel si ei mari initiati. Din pacate institutia
bisericii, sistemul generat de majoritatea reprezentantilor ei cazuti in
pacatul uman si prea putin animati de dorinte spirituale, a generat cum era si
firesc in atare situatie erori, greseli, pe alocuri chiar false interpretari si
rauvoitoare indrumari ce au dus pana la coruperea diverselor religii si mai
ales la indepartarea de la credinta, la mimarea ei in forme fara fond.
Concluzia la care
eu deja am aderat, prin prisma acestor criterii dar si prin altele este aceea
ca intelegerea creatorului si implicit a raspunsurilor legate de rostul
existentei noastre nu se poate face prin biserica datorita organizarii sale
deficitare, nu se poate face prin religie datorita caracterului ei incomplet,
iar credinta si atitudinea fata de creator si sensul creatiei sale raman, din
pacate nerezolvate la acest nivel de perceptie si intelegere.
2014, 25
septembrie, Viena
Sunt o serie de
exegeti ai ezoterismului pe care, daca vrei sa aprofundezi domeniul, trebuie
sa-i fii citit sau studiat. Rudolf Steiner, Jonathan Black, Papus, Eliphas
Levi, Rene Guenon, Helena Blavatsky, Boris Gurdjieff s.a. sunt fie initiati si
teoreticieni, fie doar teoreticieni sau membrii de confrerii secrete sau
discrete care au scris si s-au manifestat in diferite epoci, dar care intr-un
fel sau altul vorbesc despre acelasi lucru din perspective rozicruciene,
alchimice, oculte, masonice, cabalistice, samanice sau de alta natura.Iar acest
« acelasi lucru » este, printre altele si actul creatiei, ceea ce s-a
intamplat dupa big-bang. Sunt 3 tipuri de intelegere a perceptiei acestui
« spectacol » : perspectiva venita din sanul stiintei, cea
venita din partea religiei si cea adusa de spiritualisti, de ocultisti. Din
perspectiva stiintifica stim mai intai despre marele big-bang. Acum, s-a
« calculat », 13,7 miliarde de ani totul a inceput dintru-un
conglomerat mai mic decat un atom care a explodat, iar explozia este
« explicata » de stiinta ca « din motive pe care probabil nu le
vom stii niciodata »...In orice caz Big bang a creat toata energia care
exista. Tot ce ne inconjoara in fiecare clipa actuala face parte din ceea ce a
fost atunci. Stiinta ne spune, mai departe, ca primul a fost hidrogenul ptr ca
din el la temperaturi foarte inalte se pot crea mai multe feluri de atomi. Iar
apoi dupa aproximativ 300 de milioane de ani a aparut ceea ce noi numim
gravitatia. Atunci au inceput sa se formeze galaxiile. Religia crestina si cea
iudaica prin intermediul bibliei ne spune, in geneza ca « la inceput
Dumnezeu a facut cerurile(plural) si pamantul(singular) ». « Pamantul
era pustiu si gol, peste fata adancului de apa era intuneric si duhul lui
Dumnezeu se misca pe deasupra apelor ». Nu cred ca e intamplator faptul ca
stiinta secolelor 20-21 spune ca la inceput a fost hidrogenul, iar parintii
vechiului testament spun ca duhul lui Dumnezeu se misca pe deasupra...apelor.
Ezoterismul
actual, al ultimilor 300 de ani se bazeaza aproape exclusiv pe credintele si
filosofiile antice, pre-monoteiste. La inceputuri, D-zeu a visat creatia sa,
iar visul a devenit idee, iar prima emanatie a ideii lui D-zeu s-a metamorfozat
in zeita Pamantului(vezi »pamantul pustiu si gol »), iar cea de a
doua a devenit zeul Saturn(coincidenta sau nu elementul chimic majoritar de pe
planeta Saturn este hidrogenul) care odata ce a inceput sa existe s-a si
limitat. Interventia lui a introdus in creatie potentialul obiectelor
individuale de a exista, a permis trecerea de la inform la forma. A introdus in
univers legea identitatii. In mitologia egipteana Saturn este reprezentat de
Ptah, iar in numeroase alte mitologii el reprezinta titlul de rex mundi.
Identitatea presupune si evolutie, iar evolutia presupune si moarte, astfel
Saturn a pus in fiecare lucru care exista si samanta propriului sfarsit, astfel
tot ceea ce te hraneste te si distruge. De aici si sensul distrugerii si mortii
atribuite lui Saturn. Ulterior crestinismul il reduce pe Saturn la...satana si
spun ca il reduce deoarece in noul testament satana este doar purtatorul raului
intre oameni si divinitate, e un soi de « daca nu esti cuminte te dau la
tigani » adica in mare parte o forma de pedepsire a incalcarii legii de
aici cu o pedeapsa, de dincolo si mai mult, in eternitate. Mi-as permite sa
spun ca pe alocuri crestinismul oficial s-a cam « jucat » cu ideea de
Saturn, cu ideea de Lucifer, cu ideea de Maria Magdalena ca si apostol al lui
Iisus si in general cu ideea de femeie si de matriarhat ca realitate istorica
si mai ales cu ideea de Iisus-omul. Spun crestinismul oficial delimitandu-l
clar de gnosticism, de exemplu...dar sa revenim. Dupa aceasta
« lupta » intre Saturn si Soare(cel nascut din pantecele
Pamantului-mama) soldata cu victoria Soarelui, a mai aparut o faza de evolutie.
Ocultismul ii opun pe Lucifer, Venus, Afrodita, Lunii. Dar ce legaturi poate
avea Lucifer cu Afrodita. Venus(la romani) sau Afrodita(la greci) este
infatisata de obicei cu oglinda in mana. Oglinda este simbolul puterii pe care
o are reflectia de a schimba dorintele. Zeul reflectiei este marele luminator
de pe cerul noptii, simbolul reflectiei (« noaptea e un sfetnic
bun ») fiind luna. In toate culturile antice luna controla nu doar
fertilitatea ci si gandirea. Si astfel asa cum mai inainte au aparut cei 7
elohimi, adica cele 7 moduri de perceptie ale lui D-zeu , asa acum a aparut
Iehova, zeul lunii, sa-l tina in frau pe Venus/Lucifer. Asocierea lui Lucifer
cu luceafarul de dimineata, respectiv planeta Venus o avem si in biblie in
Isaia 14:12 : « Cum ai cazut tu din ceruri, stea stralucitoare, fecior
al diminetii ». Luciferus in limba latina este tradus prin aducatorul de
lumina. La o analiza mai atenta constatam ca si Venus/Afrodita ca si Lucifer
sunt animati de sexualitate respectiv de dorinte carnale. Lucifer o ispiteste
pe Eva cu un mar, iar Paris ii inmaneaza Afroditei marul, intr-un gest care
duce la rapirea Elenei si izbucnirea razboiului troian . La nivel
universal marul este considerat fructul zeitei Venus si planetei Venus ptr ca
pozitia samburilor atunci cand marul este taiat pe jumatate reproduce
traiectoria pe care se deplaseaza in cadrul unui ciclu de 40 de ani : si
anume o stea in 5 colturi, care cu varful in sus este simbolul omului si cu
varful in jos este simbolul fiarei. Lucifer este rau, dar este un rau necesar.
Prin pacat si decadere s-a trecut de la stadiul vegetal la cel animal, am
capatat constienta. Animalul o are, planta nu. Dealtfel, in mitologia
populatiilor amerindiene Venus se numeste Quetzal Coatl si este reprezentata ca
si femeia-sarpe. Traditia spune ca atunci cand a cazut, Lucifer a pierdut un
smarald mare de pe frunte, adica capacitatea de perceptie al celui de-al 3-lea
ochi, al 6-lea simt, perceptia extrasenzoriala. Stiinta ne povesteste tot acest
proces in alti termeni, dar pana la urma rezultatul este acelasi. Oamenii de
stiinta spun ca un moment foarte imprtant in aceasta evolutie a fost aparitia
prin evolutie a bacteriei ptr ca ea a generat ptr prima oara oxigen. In acel
moment, se pare, s-a facut diferenta intre pamant si celelalte planete din
sistemul solar. Apoi apare , ca o consecinta a oxigenului si ozonul, cu un rol
foarte important in mentinerea vietii, acela de protectie fata de radiatiile
cosmice. Animalele s-au nascut, se pare in apa si amfibienii au fost cei care
au facut saltul din mediul acvatic in mediul terestru. Ei spun ca acestia sunt
stramosii nostrii. Eu am multe rezerve argumentate fata de aceasta teorie
despre care insa nu voi scrie aici. Acum 65 de milioane de ani, un asteriod, se
pare de 10 km marime se ciocneste de pamant si declanseaza primul eveniment
notat de istorie : era glaciara. Cam acestea sunt in mare cateva
borne de intelegere a procesului primar al creatiei. Primar ptr ca creatia este
continua. Iar acum la finalul
acestei scrisori cateva concluzii: mai intai in ceea ce priveste relatia
credinta-religie-biserica(moschee-templu,etc.) : - am mai spus-o.
Religiile monoteiste sunt religii de sinteza. Ele reprezinta pe de-o parte o
mare parte din invataturile traditiilor antice si pe de alta parte, spre
deosebire de invataturile antice, acestea au intrat in social au intrat in
politica distorsionand si manipuland sensul initial al religiei, ba chiar si
sensul cartilor sfinte, de orice fel ar fi ele. Stiinta prin instrumentele sale
si prin mentalitatea oamenilor de
stiinta, eludeaza in mod intentionat componenta spirituala, emotionala din
actul istoric, stiintific studiat. Printr-o observatie simpla constatam in
ambele cazuri faptul ca punctul de vedere este incomplet ptr ca intre
observator si subiect sunt puse diverse porti, valuri, automatisme, care nu fac
altceva decat sa reduca nivelul perceptiei. Nici ocultismul nu duce lipsa de
astfel de probleme. Dar ca o « coincidenta » daca reusim sa vedem
lucrurile in ansamblu, mai putem observa ca ,impreuna, calea religiei, cu calea
stiintei si cu calea oculta creeaza, de abia atunci, imaginea completa. Si cred
ca de aici, din momentul in care omenirea va accepta aceasta ingemanare, sau de
atunci vom reusi sa facem diferenta si sa intelegem ca nu exista supra natural,
ca nu exista minuni, ca nu exista inexplicabil si ca pana la urma intelegerea
este doar o problema de perceptie si de mentalitate.
2014, 20 octombrie, Belgrad
Concluzia acestui
ciclu este aceea ca in relatia mea cu ceea ce percep ca fiind realitate cred,
simt, gandesc si cunosc urmatoarele :
1. Iar asta mi se
pare definitoriu. Sunt o entitate constienta de sine care percepe realitatea
inconjuratoare prin intermediul a 5 simturi. Educatia si cunoasterea m-au
invatat ca ma numesc om, ca cele 5 simturi pe langa faptul ca s-au dovedit, dupa
ultimile descoperiri stiintifice ca sunt limitate in a cunoaste realitatea,
dupa alte cercetari dovedindu-se stiintific si confirmand deasemenea vechi
invataturi traditionale, pe care tot cunoasterea m-a invatat ca se numesc
ezoterice, ca simturile, pe langa functia lor de perceptie, functioneaza si ca
niste filtre comandate de la centru, de creier, de aici si indoiala, cercetata
indeosebi de filosofie si psihologie prin care se ridica un mare semn de
intrebare fata de veridicitatea perceptiei avand in vedere ca organele
respective sunt si perceptorii dar si filtrante si ca oricum realitatea
obiectiva (intreaga realitate) este mult mai vasta decat realitatea subiectiva
(realitatea perceputa). De aici, avand in vedere ambiguitatea evidenta a
perceptiei, dar si a faptului ca este incompleta, s-au nascut cele mai multe
contradictii ale omenirii, in general, dar si cele mai multe ispite ale omului,
in particular. O sa explic putin mai tarziu de ce ispite. Asadar traiesc, in
mod normal, intr-o realitate relativa de care relativitate e mai bine sa nu fiu
constient caci constienta acestei situatii triplata de nestiinta si neincredere
poate crea o disperare aproape fatala, dupa parerea mea. De aici, poate si
diferitele curente literare, filosofice sau sociale de-a lungul istoriei umane
cunoscute, manifestand fie asa numitul spleen, sau pesimism, negare si
respingere.
2. Traim in
fiecare zi si constient sau nu ne raportam la o istorie de numai...9000 de ani
adica de la potop incoace. Homo sapiens-sapiens, adica forma actuala de
evolutie, generata stiintific, a omului, are insa varsta de 40000 de ani, ca sa
nu mai vorbim de celelalte stadii de evolutie anterioare si nu cu mult mai
putin evoluate. De aici se poate lesne observa faptul ca ne cunoastem istoria,
iar din istorie decurge modul de viata, traditiile, credintele,
industrializarea, tehnologizarea, informatizarea, conceptul de familie,
perpetuarea speciei si toate celelalte subansamble ale existentei noastre
actuale si cotidiene, mai putin de un sfert. Inchipuieste-ti cum ar fi sa iti
cunosti sau sa iti percepi copii, de exemplu, doar pe sfert sau sa vezi doar un
sfert din ceea ce mananci sau sa stii doar un sfert din tot ceea ce stii sau
esti. Sunt convins ca ar fi teribil de greu si nu ma indoiesc ca este chiar asa.
Extrapoland acest sentiment la personajul colectiv numit umanitate situatia nu
se schimba cu nimic. Relativitatea realitatii se dubleaza si cu relativitatea
istoriei, respectiv a stiintei de sine a umanitatii, in general, dar si a
omului, in particular. Pana aici nimic nou pentru ca ceea ce spun eu acum, cu
micile mele mijloace cognitivo-motrice, le-a spus ceva mai demult o forta
naturii numita Albert Einstein. Cu alte cuvinte, prezentul, care de fapt
dureaza, se pare, mai putin de o secunda il percepem limitat, iar trecutul,
deasemenea, mai degraba este o necunoscuta. In ceea ce priveste educatia,
deasemenea este dovedit caracterul ei mecanicist si lipsa unor perspective
plenare fata de ceea ce omul ar trebui sa stie, sa fie, sa inteleaga.
Cunoasterea fie prin stiinta, sau cultura la un nivel strict de aspiratii
intelectuale, in mare parte ii lipseste sau cu siguranta nu gaseste raspunsuri
apropiate fata de intrebarile fundamentale ale existentei noastre.
3. Atunci ce
ramane ? Chiar nu e nimic real, sau altfel spus nu e nimic solid statuat
la care sa ne putem raporta, pe care sa ne putem sprijinii ? Ba da. Cu
conditia sa ai putina atentie si putin discernamant. Sunt doua realitati
omniprezente de-a lungul existentei noastre in stare beta (respectiv atunci
cand suntem trezi, constienti, in activitate), dar se pare ca si in stare alfa,
delta sau teta (atunci cand ne aflam in diversele stadii de somn, deci de inactivitate
aparenta) atunci cand perceptia extra senzoriala respectiv capacitatile noastre
aflate in stare latenta se activeaza sau pot fi activate si dezvoltate. Cele doua realitati sunt realitatea evidenta a gandurilor si
realitatea evidenta a sentimentelor. Si e absolut evident ptr orice om omniprezenta si constienta lor, mai ales
ca spre deosebire de realitatea exterioara acestea, pe care le vom numi
realitate interioara, nu are nevoie de organe de perceptie sau de filtre (cu
toate ca oamenii isi « confectioneaza » tot felul de
« filtre » fie prin educatie, fie prin experienta sau
cunoastere-necunoastere. Conform unei statistici nu stiu cat de exacta, dar
interesanta, se pare ca ne « vin » pe zi circa 70000 de ganduri pe
zi. Practic aceasta realitate evidenta a sinelui nostru poate fi comparata cu
valurile unui ocean. Ele sunt permanente si necontrolate constient. Acelasi
lucru se intampla si cu sentimentele. In zona trairilor sufletesti gasim
deasemenea si intuitia sau centrul manifestarilor subliminale, respectiv
limbajul trupului. Atentia despre care spuneam mai devreme, ar trebui focusata
pe aceste fenomene, respectiv gandurile si emotiile, mai exact pe controlul lor
si mai apoi pe organizarea si manevrarea lor. Stiintific vorbind ele sunt niste
descarcari sau reactii fizico-chimice, respectiv inductii electro-magnetice si
reactii chimice, generate reactiv la diversi stimuli interiori sau exteriori si
controlate fiziologic de ceea ce numim subconstient. Religios vorbind ele sunt
prezenta lui Dumnezeu in noi, felul in care el ne vorbeste si ne indruma. Unii
cred ca le vorbeste Dumnezeul din noi, iar altii pun treaba asta pe seama
ingerului pazitor. Ezoteric vorbind ele sunt caile noastre de comunicare si de
desavarsire cu si catre lumea de sus, respectiv cu celelalte parti ale unui
intreg numit Tot, adica celelalte spirite (oameni), natura sau realitatea
obiectiva si creatorul. Suma celor trei tipuri de perceptie cred ca reprezinta
raspunsul la ceea ce suntem noi de fapt, la ceea ce facem noi de fapt si la
ceea ce devenim noi de fapt in fiecare secunda a existentei noastre in spatiu
si timp, asa cum le cunoastem acum. Omul luat in mod individual si omenirea ca
si entitate colectiva va putea percepe corect aceasta situatie doar atunci cand
va intelege, in sfarsit, ca natura stiintifica, religioasa si ezoterica a
realitatii este complementara si nu antagonica, iar asta se traduce prin
constienta comunitatii, prin constienta parcursului de la existenta comuna dar
inconstienta de la inceputuri, mai apoi prin coborarea in constienta dar cu o
componenta puternica de dividere prin egoism, necesara insa pentru ca am
descoperit cunoasterea si libertatea si reintoarcerea la comunitatea initiala
constient si prin inaltarea realitatii de aici impreuna cu inaltarea propriului
egoism prin inaltarea catre intelegerea altruismului creatorului si a creatiei
sale. Discernamantul despre care vorbeam mai devreme vine dupa ce acea atentia
s-a asezat si el trebuie sa tina cont, pana la urma de cele 7 legi ale
Kybalionului. Ele exista intr-un fel sau altul si in stiinta si in religie si
in spiritualitate. Legile respective au fost statuate de cel pe care il
cunoastem ca Hermes Trismegistul, adica cel intrupat constient de trei ori, mai
intai in Egiptul antic ca si zeul Toth, mai apoi ca si Hermes in Grecia, zeul
intelepciunii, iar mai apoi ca si parintele alchimiei si astrologiei in
traditia occidentala a evului mediu. Pe scurt, cele 7 principii kybalionice
sunt urmatoarele :
PRINCIPIUL
MENTALISMULUI
- care spune ca
totul este spirit si ca universul este mental
PRINCIPIUL
CORESPONDENTEI
- care spune ca
« ceea ce este sus este si jos si ceea ce este jos este si sus » sau
altfel spus « precum in cer asa si pe pamant »
PRINCIPIUL
VIBRATIEI
- care spune ca
nimic nu sta, totul se misca, totul vibreaza, atat macrocosmic cat si
microcosmic, dar si ca exista milioane de grade ale vibratiei constituite prin
frecvente.
PRINCIPIUL
POLARITATII
- care spune ca
totul este dublu si dual, ca are doua extreme de natura si semnificatie
identica, dar de grade diferite.
PRINCIPIUL
RITMULUI
- care spune ca
totul curge, inauntru sau inafara, totul evolueaza si degenereaza plecand si
intorcandu-se in acelasi loc.
PRINCIPIUL CAUZEI
SI EFECTULUI
- care spune ca
orice cauza are efectul sau si orice efect are cauza sa. Nu exista hazard si
sunt numeroase planuri ale cauzalitatii
PRINCIPIUL
GENULUI
- care spune ca
este un gen in tot ce exista. Masculinul si femininul, dar nu in aceptiunea
creata noua de educatia primita, este ceea ce creaza si reinoieste.
Am fost foarte
scurt dar e lesne de inteles ca despre fiecare principiu de-a lungul istoriei
sau scris biblioteci intregi de carti din diverse domenii sau perspective. La o
judecata mai atenta si cat mai obiectiva se poate observa ca, practic
realitatea, existenta, creatorul si creatia se raporteaza, depind si se
manifesta conform acestor principii.
Mi se pare foarte
relevant, fata de ceea ce ti-am scris aici, un text al lui Petre Tutea care
spune asa :
«Un sfânt poate
fi şi analfabet, dar e superior unui geniu, fiindcă ideea de sfinţenie e legată
de ideea de minune. Un sfânt poate face o minune. Geniul face isprăvi, nu
minuni. Lumea, acum e ancorată în cultul genialităţii ca slăvire a progresului
în afară. Atât. Or, cu cât suntem mai avansaţi, mecanic şi material, cu atât
suntem mai departe de esenţa reală a lumii, de sfinţenie. »
Mi-as permite sa traduc ideea de sfant cu ideea de
initiat. Ideea de minune cu ideea de neinteles, de perceput extrasenzorial.
Iti spuneam la un
moment dat despre ispita. Ea este un mecanism de evolutie. Prin ea devenim.
Suntem mai aproape. Evident invingand-o. Contextul este acela ca nu exista bine
si rau ptr ca fiecare element al realitatii, din acest punct de vedere se
supune principiului polaritatii.
Am ajuns la
final. Pot spune ca acestea sunt principiile si conceptia pe care eu mi-am
format-o despre ceea ce sunt, care este menirea mea si spre ce ma indrept si ca
reprezinta drumul pe care ma straduiesc sa merg si pe care il simt natural si
adevarat din punctul meu de vedere in aceasta realitate numita de unii natura,
de altii Dumnezeu, Allah, Yehova, Brahma, sau Creator, Marele Arhitect, Totul
etc., in care probabil ca mi-am propus sa ma inalt si in care probabil ca mai
devreme sau mai tarziu voi evolua.
Comentarii
Trimiteți un comentariu